Królestwo Szarego Smoka ze stolicą w Caraigh-Myth
Główna
Warhammer ogólnie
Królestwo
Biblioteka
Kopalnia
Elfie siedliszcze
Obóz goblinoidów
Bestiariusz
Laboratorium Maga
Karczma
Akademia wojny
Komnata wiedzy
Gildia błaznów
Galeria
Rozdroża

Insimilion
Exodus WFRP
Inny Świat
Wieża Snów
Strażnicy Relikwii

uwagi do testu



[Test WFRP]  [Test fantasy & sf]  [Test fantasy & sf #2]
  [Wiedza o halflingach]  [Wiedza o elfach]  [Wiedza o krasnoludach]
  [Wiedza o ludziach]




KeanuX (keanux@szarysmok.eu.org)12:44 07-03-2004
Tak sobie. Nie uczyłem się historii elfów na pamięć, dlatego nie pamiętam, który władca co zrobił...

Navarre (ironguards@wp.pl)20:16 07-03-2004
Nie to ze sie czepiam test o elfach jest extra ale hmmm wkradl sie jeden blad mianowicie elfy od poczatku swego istnienia nie zyly na ulthuanie zostaly tam przeniesione dopiero pozniej wiec stwierdzenie od poczatku swego istnienia jest nieprawdziwe i mylne :P

KeanuX (keanux@szarysmok.eu.org)22:13 07-03-2004
Racja, zgadzam się. Nie zauważyłem tego przy sprawdzaniu :(

Yodri (yodri@interia.pl)23:38 07-03-2004
Ale kazdy wie, o co chodzi :-). Elfy przed przeniesieniem na Ulthuan byly tak prymitywne, ze ciezko je nazwac elfami - dlatego zapewne tworca pytania tak to rozwiazal :) (ciekawe czy to ja :) )

Navarre (ironguards@wp.pl)15:00 08-03-2004
Hmmm doprawdy elfy odkad powstaly nauczane byly przez slannow wszystkiego co dzis potrafia. One byly wtedy troche wyzej na stopniu zaawansowania od ludzi. Przeniesione na ulthuan byly min. po to zeby nie rozwalic krasnali :P Niech zyja elfu najpotezniejsza z ras :P

najata (najata@poczta.onet.pl)18:05 08-03-2004
Aaa, dużo historii i szczegółów... no niestety, przy bardzo szczegółowych testach nie daję rady, no po prostu nawet z samej zasady - co zresztą widać w wyniku, 5/14 :). Nigdy nie twierdziłam, że moja wiedza jest jakaś bardzo szczegółowa :).

Yodri (yodri@interia.pl)14:39 09-03-2004
Navarre, drogi faszysto, szowinisto i rasisto. Nie będę ci może wspominał, kto ostatecznie kogo wyparł ze starego kontynentu :-/.

Navarre (ironguards@wp.pl)17:07 10-03-2004
Hmm tak sie sklada ze w dalszym ciagu w Loren przebywaja elfy lesne. nie zostaly wyparte krasnale nie sa szalone i sie na to nie porwa. czytamy dalej \"spowodowala ogromne straty w obu populacjach, wiele najslynniejszych miast krasnoludzkich zostalo zniszczonych. az w koncu elfy opuscily stary swiat. Pozostala jedynie mala grupa, ktora zaszyla sie w glebokich lasach, z dala od terenow zdominowanych przez krasnoludy. Krasnoludowie uznali sie za zwyciezcow, chociaz stracili wiele siedzib i znaczna czesc swojej populacji.\" no to tyle ale jeszcze jest plus \"gdy skonczyla sie wojna i elfy opuscily stary swiat krasnoludowie nie potrafili obronic swojego krolestwa. jedna po drugiej ich twierdze wpadaly w rece goblinow i ich sojusznikow. ostateczny cios padl 4000 lat temu wybuchy wulkanow, zniszczyly wiele krasnoludzkich siedzib\" oraz \"wojny goblinskie doprowadzily do tego, ze krolestwa krasnoludzkie starego swiata zmniejszyly swoj obszar do jedynie kilku twierdz w gorach kranca swiata\" Hmm doprawdy wydaje mi sie ze krasnoludy sa ludem slabszym od elfow. Zobacz jakie straty w infrastrukturze spowodowaly krasnoludy? Elfy po rzezni sie wycofaly :) a krasnale sie ucieszyly i dostal od zielonych :D aha a elfy wycofaly sie zeby bronic ulthuanu :D no to tyle

Yodri (yodri@interia.pl)00:20 12-03-2004
Navarre, uzywajac terminologii Yadera - jestes buc i gadasz jak buc :-). Kranoludy rozgromily elfy, mimo ze musialy walczyc na dwa fronty juz w trakcie potyczek z elfami, te parszywe tchorze zas wycofaly sie jak tylko okazalo sie, ze krasnoludy sa wstanie im wpieprzyc i jeszcze moze poradza sobie z goblinoidami. Odwrot elfow spowodowal, ze kransoludy podazyly za nimi i oddalili sie od swoich twierdz - czyli praktycznie zalosna ucieczka pohanbionych, slabych i beznadziejnych elfow byla powodem pozniejszego zdobycia wielu twierdz przez krasnoludy. Blad taktyczny, nie zas slabosc. Nie bede tez wspominal, kto z tej bitwy wyszedl z korona Krola Feniksa czy jak kto woli Feniksow. Bo jakos spieprzajace w podskokach elfy nie pomyslaly, ze ten jakze wazny dla nich przedmiot zostal w lapkach malych zaradnych panow z duzymi toporami... Nie wywyzszam rasy krasnoludzkiej, jedno jest jednak w pelni logiczne, w bitwie sa po prostu lepsi, cechuje ich wiekszy upor i odwaga - a to pozwala nawet zapomniec o przewadze liczebnej, taktycznej czy jakiejkolwiek innej. Elfy sa lepsze w innych dziedzinach i tyle. Rasy sa w miare rowne, tak samo jak rowna im jest rasa ludzka - czlowiek jest dla odmiany mistrzem przystosowania sie do srodowiska, dyplomacji, oszustwa - rzeczy, ktore elfom i krasnalom przychodza gorzej. Rowniez i halfingi maja swoje plusy i minusy. Ludzie tworzacy WFRP tylko w charakterystykach sie pomylili, reszta dokladnie wskazuje na fakt, ze kazda rasa jest rownie dobra.

Kroghul (kroghul@o2.pl)12:00 14-03-2004
Fajny teścik. 12/14
. Zagięliście mnie. O co wy się spieracie. Ciekawe czy Navarre wie też tyle o np. ideologii kontrreformacji

KeanuX (keanux@szarysmok.eu.org)21:03 14-03-2004
O Ideologii Kontrreformacji?



To tam była jakaś ideologia? Mnie się zdawało, że jedynym celem była totalna władza kościoła rzymsko-katolickiego nad europą i jakiś skrajny uniwersalizm. Nie mów mi, że kryło się za tym coś większego albo coś bardziej nieludzkiego, bo padne z podziwu ;-)

kroghul (kroghul@o2.pl)10:11 16-03-2004
Nie padaj, pyknijcie jeszcze jakieś teściki, bo są fajne. Ekspertem Wszechrzeczy jest Navarre i jemu należą się brawa

Navarre (ironguards@wp.pl)22:38 16-03-2004
Hmmm yodri twoje tlumaczenie sie kupy nie trzyma twierdzisz ze krasnoludy wracaly z wojen z elfami do swych domostw UWAGA 100 lat :D bo wojny goblinskie mialy miejsce 100 lat po wojnach o brode. Hmm nie wiem czy kroghul zartuje czy mowi serio :D mnie sie podoba :D \"yodri z krasnoludami i elfami to jest tak jak z ta walka co mowilismy konny rycerz w ciezkiej zbroi VS elf z lukiem. upierales sie ze czlowiek wygra w zwyklej walce owszem, lecz wystarczy ze ustrzeli konia ktorey jest najslabszym punktem i bedzie po walce jezdziec jesli przezyje bedzie na ziemi i straci atut jakim jest szybkosc. walka trwala by dalej i doszlo by do tego ze elf zameczylby czlowieka szpikowalby go strzalami i wykorzytstwal swoja manewrowosc. Nadal twierdze ze elfy stoja wyzej w rozwoju niz krasnoludy ktore rozwiazuja kazdy spor sila to przez krasnoludy wybuchla wojna. Fakt jest taki ze zaden krasnolud nie stapal nawet po ulthuanie. tymczasem elfy sobie pochulaly. Nie mozesz po prostu uznac wyzszosci elfow.

KeanuX (keanux@szarysmok.eu.org)12:05 17-03-2004
Nie lubię elfów, ale zgadzam się z przedmówcą.

Kroghul (kroghul@o2.pl)09:56 18-03-2004
Kroghul żartuje, godna podziwu przenikliwość w dowodzeniu swych racji. Kroghulowi by się tak nie chciało ;)

Yodri (yodri@interia.pl)16:56 23-03-2004
Heh, jakies to rasistowskie, kiedy ktos nie moze uznac rownosci, tylko wszedzie doszukuje sie wyzszosci, nizszosci, usrednienia, przesrenienia, zanizenia i zawyzenia. Naprzeciw kazdej dziedziny, w ktorej tak wspaniale sa elfy znajdzie sie jakas, w ktorej nikt nie dorowna ludziom, halfingom, krasnoludom, pierdolom (jak Navarre:-) ), orkom i skavenom! W walce elf-jezdziec zawsze moze wygrac kazdy... a to, ze wedlug mnie i mojego prymitywnego doswiadczenia bedzie to jezdziec, ktory wcale nie musi wpadac pod konia, ktory wcale nie musi szarzowac na elfa z 300 metrow, dajac mu przynajmniej czas na 3 strzaly i ktory nawet nie musi czekac az elf znajdzie swoj luk na swoim drzewie, to juz inna sprawa. Od paru wypowiedzi bynajmniej nie mowie, ze krasnoludy sa lepsze od elfow - co to to nie i nie wmawiaj mi tego, niestety jednak, czego rasista taki jak ty pojac nie moze, elfy od krasnoludow tez lepsze nie sa i nie ma tu zadnego zwiazku z ich lubieniem czy nielubieniem. Nie rozwiazuja sporow sila? Nadrabiaja to swoim ciaglym wywyzszaniem sie nad wszystkimi innymi, arogancja i czystym chamstwem... etc. itp. itd. a halfingi za czesto puszczaja baki, a ludzie sa niestali w uczuciach, orki smierdza... kazdej z ras przypasujesz tyle samo wad i tyle samo zalet, kazda z nich jest tak samo dobra...

navarre (ironguards@wp.pl)19:15 23-03-2004
zawsze musisz miec ostatnie slowo :>>> zaczelo sie od stwierdzenie kto kogo wyparl ze starefo kontynentu ja napisalem ze elfy nadal zyja sobie w loren a toporki krasnali to hodliwy towar widzisz ty chyba przy tych strzalach zakladasz ze elf to jakis ciec luki niestety nie sa taka zabawka jak w wfrp sa uwaga ZABOJCZE. nie moge uznac rownosci wszytskich ras bo takowej nie ma i nie bedzie. poza tym nie podoba mi sie to ze w kazdym poscie jest praktycznie jakis wrzut na mnie i wogule co ma poprzedni twoj tekst do wojen o brode twoj upor jest tak wielki ze zaslania twoj zdrowy rozsadek. Co ma puszczanie bakow do lucznictwa np? ja tu mowie praktycznie o kazdej sztuce. Elfy sa najstarsza rasa liczaca sie w starym swiecie ze swoim poziomem rozwoju przewyzszaja kazdego co z tego ze krasnale wymylaja badziewia techniczne zreszta nie chce mi sie juz pisac innych chyba mimo wszystko nie trzeba przekonywac

A. Lepper (E-mail)10:24 24-03-2004
Balcerowicz musi odejść!

Rydzyk (E-mail)12:23 25-03-2004
Precz z żydami!

Yodri (yodri@interia.pl)17:36 25-03-2004
Navarre, sa wrzuty na ciebie, bo mnie rozsmieszasz, ponadto powodujesz smiech calej mojej druzyny, ktora - w 2/3 gra elfami i to juz po kilka lat, a wpada na to hiperlacze co pare dni, zeby sie z ciebie posmiac do lez... z twoich zalosnych tekstow, etc... Wojna o brode zakonczyla sie tym, ze krasnoludy wrocily do swojego krolestwa z korona krola feniksow, a to, ze w rezerwacie - LOREN - zostaly jakies elfy to tak jak w Ameryce Polnocnej... Ale moze ktos chcialby skomentowac ten test, wiec ja skoncze, licze, ze ty rowniez. I tak mnie nie przekonasz do swojej schizmy i chorych pogladow. A co do tego przedkladania, ze elfy sa najstarsza rasa - heh - to z jednej strony atut, a z drugiej straszna wada... Ale ty tego nie zrozumiesz... Luk rzeczywiscie jest zabojczy i to probojac udowodnic mnie osmieszasz sie najbardziej, bo to moja glowna domena... problem w tym, ze niestety ale luk to nie JEDYNA zabojca bron na swiecie.

Navarre (ironguards@wp.pl)20:31 25-03-2004
widac ze rodzice nie przekazali ci dobrego wychowania. Twoja druzyna? co? ty masz przyjaciol? nieeee watpie jakos dziwnie zaden z nich sie tu nie wypowiedzial a prawda jest taka ze nie potrafisz uznac swojej niewiedzy. chocby wpadka z wojna o brode i wojnami goblinskimi. a propo jedyne oosby poza toba ktore sie tu wypowiedzialy przyznaly mi racje. wiem to musi bardzo bolec ze twoje mniemanie moze byc bledne. Tobie czlowieku nawet nie mozna przemowic do rozsadku widzisz tylko swoja i jedyna wlasciwa droge ktora w wiekszosci wypadkow okazuje sie byc bledna. Ja nadal uwzam ze to krasnoludy sa ginacym ludem elfy mimo wszystko nadal maja sie dobrze. 2/3 druzyny? moze pora zmienic druzyne. powstalo kiedys okreslenie ludzi ktorzy lubia grac najpotezniejszymi manczkin. jesli ty im jeszcze na to zezwalasz to wasza sprawa ale swiat nie zamyka sie wokol was. To byl ostatni post minela mi juz ochota na jakakolwiek debate jesli ktos chce pogadac sensownie to prosze zagadac albo na moje gg 2029808 albo maila. Ps yodri zauwazylem ze ty braki sensownych argumentow zastepujesz drwinami z inych ludzi. Jestes tym samym najnizsza kategoria rozmowcy.

R. Beger (anana@kofana.pl)10:59 27-03-2004
Owies, owies, więcej owsa

kroghul (kroghul@o2.pl)13:13 27-03-2004
Czyżby Navarre Upierdliwy się pogniewał?

Yodri (yodri@interia.pl)20:07 27-03-2004
Wszyscy sie opowiedzieli za toba... szczegolnie Kroghul :-)... Taaa. Braki argumentow? Przyczepiasz sie do rzeczy zupelnie nie zwiazanych z tematem i to juz uwazasz za argument :-), ehh, zabawny jestes. To nie jest wysmiewanie sie z ludzi, to jest w tej sytuacji fakt.

Malekith (lanjelin@mat.uni.torun.pl)23:22 31-03-2004
Fajny test. Wprawdzie coś mi nie pasi z tym jedynym bóstwem morskich elfów. Oprócz Mathlana jest jeszcze Rota-Himmel (nie pamiętam jak to się pisze) i jeszcze jedno bóstwo, którego imienia zapomniałem. Oba te pomniejsze bóstwa są chyba dziećmi Mathlana ale to nadal bóstwa. Mathlann nie jest więc \"jedyny\"
Hmm... mój wynik? Marny: 10/14 :(
Aaaa... czemu mroczni nazywają wysokie elfy serduszkami??

Yodri (yodri@interia.pl)12:24 08-04-2004
Jedyny bog - pozostali to tzw. polbogowie, albo bozki. Serduszkami nazywaja rzeczywiscie - to z oficjalnego zrodla. Ale prosba - nie pisz w komentarzach, jak brzmia prawidlowe odpowiedzi:-), ludzie potem moga zalowac, ze np. 2 pytania znali. Jesli uwazasz, ze ktores z pytan zawiera blad, napisz do Dominandiego lub do mnie - maile sa podane

Yavandar (kudlaty182@wp.pl)15:30 11-04-2004
Tak naprawdę Elfami mogą sie nazywać tylko prawdziwi słudzy Kurnosa i Ishy, którzy nieopuścili koloni na starym świecie ani nie poddali się zgubnemu wpływowi Chaosu!! (a przy tym troche zdziczeli :) )...
Należy pamiętać że życie w Starym Świecie \"to nie jebajka, to jebitwa!!\" i niema tótaj miejsca na ideały...

Inna sprawa: Athel Loren to nie \"rezerwat\" to liczące się państwo (trochę dzikie) !!!! To Bretończycy prosili o sojusz, nie odwrotnie !!!!

Przyznam się że bardziej gram w \"battla\" niż \"role-playa\" (a tam realia są nieco inne) więc może jednak Loren jest słabe... ale to nadal państwo!!!!

Acha i wszystkim fanom krasnoludów polecam opowiadanie z Armybooka Wood Elves z V edycji pt. \"Skarb Delin Can\" :P

( A może tak przestać debatować kto rozpętał dawne wojny tylko wszyscy razem w[nieczytelne słowo]ć tym mutantom co nam wychodzą z północy?? :) )

Yodri (yodri@interia.pl)22:18 12-04-2004
Co do Athel Loren, to ujęto je w ten sposób dlatego, iż w gruncie rzeczy tylko elfy traktują to jako państwo :). Oczywiście prawdą jest, że jest bardzo niezależne, bo nikt tam raczej tyłka nie wstawi (to jak USA się próbowało wbić do Wietnamu :) - 10x nowoczesniejsze uzbrojenie, 100x lepiej wyszkoleni zolnierze, ale co z tego, jesli Wietnamczycy wiedzieli, co to las rownikowy, a amerykanie tylko o tym slyszeli?:-) Jednak nazwa \"panstwo\" nadal nie jest idealna. \"rezerwat\" na pewno rowniez nie, ale cos trzeba bylo uzyc :-). Pozdrawiam

Yavandar (kudlaty182@wp.pl)21:45 16-04-2004
Czy niezakradła się tutaj odrobina rasizmu9w pierwszym zdaniu)????? :)))))))))))))

Niemniej skojarzenie z Wietnamem uważam za bardzo trafne.... słowem... do wszystkich \"Brodaczy: Wara od Naszych drzew !!!!

Pozdrawiam :)

Yodri (yodri@interia.pl)22:42 17-04-2004
Słowem do wszystkich dłuouchych wara od naszych gór, słowem do wszystkich długouchych i brodaczy wara od naszych mias, słowem do wszystkich długoucych, brodaczy i ludzi, wara od naszych garnków... ja jestem ogolnie wyznawca zasady, ze wszystkie rasy maja plusy i minusy, wady i zalety (co niektorym nie miesci sie w glowie)... Wiec oczywiscie sie z toba zgadzam.

Yavandar (kudlaty182@wp.pl)16:58 19-04-2004
Fakt... niektórym jednak odpowiadają bardziej zalety i wady elfów :), co nieoznacza że niema miłośników krasnoludów. Swoją droga to dobrze że wszystkie rasy mają wielbicieli bo nudno byłoby mieć w drużynie same elfy albo krasnoludy...

KeanuX (keanux[at]szarysmok.eu.org)12:20 20-04-2004
Ja gram tylko i wyłącznie ludźmi, bo reszta ras jest do dupy. :] Wolę pielęgnować swoje instynkty, zamiast udawać jakiegoś szpicoucha albo niedorosta - ha, ha, ha, cóż za rasizm. ;-)

Yavandar (kudlaty182@wp.pl)15:29 21-04-2004
Typowo \"ludzkie\" zachowanie :P

Yodri (yodri@interia.pl)21:05 21-04-2004
Mówisz, że typowo ludzkie, a ja mimo wszystko uwazam, ze dominuja elficcy faszysci ;-).

Yavandar (kudlaty182@wp.pl)23:01 21-04-2004
tymsamym stajesz się rasistą wobec elfów :)

Navarre (ironguards@wp.pl)19:23 22-04-2004
ja tam rasista nie jestem kocham wszystkie rasy elfy ludzi a krasnale i hobby w pupe :D ale to tez milosc :> dobra wracam do pisania tych snieznych elfow bo nigdy nie skoncze :D juz mi jakis gostek wjechal na uwagach do elfiwego siedliszcza :D

Yodri (yodri@interia.pl)09:47 04-06-2004
Yavanderze, masz zapedy demagogiczne :-), a ponadto podteksty psychologiczne - to straszne :-). Fakt, ze uznaje kogos za faszyste, nie okresla mnie faszysta, stwierdza tylko, ze jako wolny czlowiek (jeszcze wolny), wskazuje na to, co mi przeszkadza.

gacek (morgath@wp.pl)17:13 11-06-2004
Dlaczego twórcą testu o elfach jest \\\"krasnal\\\" ?
Hańba ;)

A wogóle tak czytam w kodeksie do battla i patrze że Elfy zaczeły datować historię od kiedy Anarion wpadł w ogień :D i pod tym pisze Imperial Calendar -4920 , a nie -6000

Co do war of the beard, to stracilismy korone bo cienki Gotrek podstępnie zabił Caledora gdy ten się poddawał. A wogole to Games workshop se jaja robi. Wlasnie przeczytalem opis tego zdarzenia w 6 edycji i pisze ze zginął poddając sie ( i jest afirmacja jego osoby ),a w jakimś poprzednim kodeksie to pisze że zginął w bitwie i był głupi itp. Ja nie rozumiem ich koncepcji :/

A potwierdzone jest to że Elfy się wycofały bo chaos najechał na Ulthuan.

Tallip (donjad@optonline.net)05:07 21-07-2004
Ohh nie tylko 7 na cale 14. Do tego dodam ze nie ktore pytania jak Wpjna o brode sa banalne. No nic i tak oceniam test jako dobry. Chociaz nie interesuje sie klapouchymi.

Tallip (donjad@optonline.net)05:11 21-07-2004
Co do tego bledu z Ulthuanie to powiem ze karzdy wie o co chodzi. Tym bardziej ze masz podane 4 odp.

duch Gilberta Sage (tygrys_nie@tlen.pl)20:26 27-12-2004
Karnos tak naprawdę nazywa się Kurnous - skoro nie piszemy Tzincz, to nie powinnismy spolszczać innych brzmień imion własnych pisząc je wg wymowy.
Malekith sam otruł króla Bel-Shanaara, nie wynajmował do tego morderców.
No i do tego ten bład z Ulthuanem - Elfy nie mieszkały tam od samego początku swego istnienia, jak stwierdzili już to moi przedmówcy.

Thori Thinner (amlug@o2.pl)09:03 21-06-2005
Ja choć gram krasnalem uważam tak jak Yodri, że wszystkie rasy są równe. A szpiczastouchy niech się wypcha swoją ideologią o wyższości jakiejś rasy.

Enuncjacja królewska

Szary Smok powoli budzi się ze snu, aby na nowo poczuć woń nadchodzącej w swym Królestwie wiosny. Do broni, obywatele i cudzoziemcy! Niechaj młot i kilof pójdą w ruch, wznosząc mury przygasłej potęgi! Powracamy!

Viva La Resistance!!