Królestwo Szarego Smoka ze stolicą w Caraigh-Myth
Główna
Warhammer ogólnie
Królestwo
Biblioteka
Kopalnia
Elfie siedliszcze
Obóz goblinoidów
Bestiariusz
Laboratorium Maga
Karczma
Akademia wojny
Komnata wiedzy
Gildia błaznów
Galeria
Rozdroża

Insimilion
Exodus WFRP
Inny Świat
Wieża Snów
Strażnicy Relikwii

komentarze


KeanuX (keanux[at]szarysmok.eu.org)15:00 11-04-2004
Gierka powinna się spodobać.


Enjoy =0

Dominanid (dominandi@wp.pl)16:44 11-04-2004
I stało się. Gra została ukończona. A teraz czekamy na Wasze opinie!

Yodri (yodri@interia.pl)18:27 11-04-2004
Szkoda, ze nie ma odnosnika na glownej :-/, a jest np. do Opowiesci Siedmiu Pior, o ktorej zapomniano w 2505 po Sigmarze...

Yodri (yodri@interia.pl)22:06 12-04-2004
Może te komentarze tak niewyraźnie widać? :-) Dominandi mówił, że na mail dostał już coś, ja również, a tu pusto... Ludzie, piszcie!!! :-)

KeanuX (keanux[at]szarysmok.eu.org)14:29 13-04-2004
Teraz chyba lepiej widać formularz :]

Joseppe (joseppe@rpg.pl)18:18 13-04-2004
Gra bardzo fajna, krótka i treściwa.
Świetna muzyka.

A teraz co można poprawić:
a) choć szczątkowe tworzenie postaci (rasa i klasa zawodowa) - aby rozne rzeczy udawaly sie w zaleznosci od tego kim grasz
b) zmienianie utworow muzycznych (np losowo), a nie, ze caly czas leci ten sam
c) Wieksza dynamicznosc, byly momenty bardzo statyczne, a na takie nie mozna sobie w paragrafowce pozwolic, trzeba caly czas pchac akcje do przodu.

Swietna robota i powodzenia przy nastepnym projekcie!

Dominandi (dominandi@wp.pl)19:59 13-04-2004
O wlasnie ciesze sie ze przeniosles KX te komentarze bardziej na srodek, staly sie moze bardzie czytelne, ale mimo wszytsko sytuacja wskazuje na powszechne lenistwo: jak komentarze same sie wczytywaly, to bylo ich wiecej, a tk nikomu sie chyba nie chce klikac.

Dominandi (dominandi@wp.pl)20:11 13-04-2004
Dziekujemy Joseppowi za wskazówki. Kto wie, może ktoś napisze jeszcze ciekawy scenariusz i powstanie następna, w której uwzględni się owe sugestie? Życie pokaże, historia oceni... :)

Kroghul (kroghul@o2.pl)08:48 14-04-2004
Cymesik, jak za dawnych he, he...lat

Bart (E-mail)10:54 14-04-2004
fajna gierka , niezła fabuła , fajna muza , jak na paragrafowke dosyc rozbudowana , jedyna wadą jest to , ze szybko mozna ja przejsc .Ale i tak twórcom należa sie brawa.
Czekam na 2 czesc tej gry :))))

xshadow (xshadow@poczta.onet.pl)15:28 14-04-2004
Nikt wczesniej tego nie zauwazyl wiec domyslam sie ze moze jest to problem mojej przegladarki.

Chodzi o niepojeta przeze mnie kolejnosc wyswietlania sie opisow.
Poszedlem spac do karczmy, nastepnego dnia stojac na miejskiej ulicy odkupilem statuetke od pasera i... zlalazlem sie na skraju urwiska, przy wiszacym moscie. Handlarz rzucil tylko, ze jego cena rzeczywiscie byla wygorowana. Gra sie skonczyla.

Dziwna sprawa. Dwa pierwsze zdania opisu koncowego byly do rzeczy ale ciag dalszy juz nie bardzo. Po takiej przygodzie moja postac dostala pewnie kilka punktow obledu.

Yodri (yodri@interia.pl)21:06 14-04-2004
Do Barta - przejść można szybko, ale zwycięstwo już nie jest takie szybkie :-). Jest wiele możliwości przejścia, ale nie każda z nich jest tą \"najbardziej porządaną\". Do Xshadowa, odpowiem na mail, bo to dosyć istotna dla gry sprawa i wolałbym innym nie psuć zabawy :-).

Ellentir (ellentir@interia.pl)23:19 14-04-2004
Gratuluję pomysłu. :) Czy możecie napisać, czuyje są utwory muzyczne w grze - strasznie mi do gustu przypadły ;)

GIGI (ralwing@o2.pl)20:48 15-04-2004
Siemka.
Brawo. Muza naprawde super, a mozliwosci gra ma wiele. Mam tylko jedno male ale!! Niech nastepna bedzie dluzsza:D.

Yodri (yodri@interia.pl)22:43 15-04-2004
Jakbyś wiedział, ile czasu zajmuje rozpisanie jednej scenki, żeby chociaż miała kilka różnych możliwości i nie było wrażenia liniowości na każdym kroku :), a ile potem potrzeba, by to oprawić w takiej formie, jak Antidotum, to zrozumiałbyś czemu Dominandi i ja zdecydowaliśmy się skrócić przygodę do dwóch dni :-).

Yodri (yodri@interia.pl)22:43 15-04-2004
Eeee, trzech :-)

Dominandi (dominandi@wp.pl)20:27 16-04-2004
Skrócić? Raczej czemu zrobiliśmy AŻ trzy dni :] A co do muzyki, to zewsząd pojawiają się prośby o utwory. Jeżeli więc ktoś chciałby je mieć w jeszcze lepszej wersji niech napisze do mnie w tej sprawie maila.

Scypion (scypion@op.pl)13:59 17-04-2004
Bardzo fajna muza, szata graficzna tez niczego sobie. Szkoda tylko ze gierka taka krotka i prosta. Majac Wasze umiejetnosci programowania stworzylbym gierke o znacznym stopniu komplikacji, taka w ktora trzeba grac pare dni a nawet tygodni.

Tom\'Rash (busta_rhymes@poczta.onet.pl)22:03 17-04-2004
Świetna gra!
2 błędy znalazłem (nie wiem czy nei więcej, ale mogłem zapomnieć)
1. Nie kupiłem sztyletu a w walce z łowcą głów miałem sztylet.
2.Nie wypełniłem bali wodą, ale umyłem się.
<-)

Tom\'Rash (busta_rhymes@poczta.onet.pl)22:10 17-04-2004
Jeszcze cuś. Muzyka świetna, ale każda w takim samym klimacie. I czasem nie pasuje do niektórych sytuacji. Powinno być tak, że muzyka zmieniałaby się z akcją (więc trzebaby krótkich utworów).
Podczas walki coś dynamicznego trzeba.
W biblitoece, coś tajemniczego.
W uliczce coś mrocznego.
W parku coś spokojnego.
W karczmie wesołego. <-)
Mam nadzieję, że nie wkurzacie sie, że tak marudze, ale staram się być pomocny.

RoGh (roghacz@hotmail.com)22:14 17-04-2004
nom gra naprawde fajna, gz dla autorow
Warhammer nigdy nie umrze jak bedzie wiecej takich ludzi ~~

Yodri (yodri@interia.pl)22:33 17-04-2004
Gra nie miała zrobiona specjalnego engine - programu, a byla robiona dosyc pracochlonna metoda, wiec prosze bez tekstow, ze powinna byc bardziej skomplikowana i dluzsza :-). Prace nad nia trwaly okolo miesiac - i to liczyc same prace, a nie przerwy, dyskusje, etc. bo tak to zeszlo od jakiegos listopada do zeszlego tygodnia :-). A co do komplikacji raz jeszcze to chyba pierwszy taki projekt powinien byc zrobiony tak, aby zainteresowac wszystkich :-)... Ponadto kilka dni na przejscie??? Fallout i Fallout 2 razem dalo sie przejsc w 16 godzin :-), wiec bez dramatyzowania :-).

Igck (igck@klub.chip.pl)22:17 18-04-2004
Gra bardzo fajna mimo kilku błedów. Ale ja tu w sprawie muzyki. Jak dla mnie jest genialna i mam pytanie skad ją ściągnąć albo czy ktoś mógłby mi ją posłac na maila??

Orris (Orris1@wp.pl)22:17 19-04-2004
Niezła gierka oby były inne scenariusze

Yodri (yodri@interia.pl)18:44 21-04-2004
Tzn. chcesz powiedziec, ze ten jest zly, czy tez ze po prostu masz nadzieje, ze beda kolejne?:-)

KeanuX (keanux[at]szarysmok.eu.org)14:39 22-04-2004
Chyba to drugie.

Malekith (lanjelin@mat.uni.torun.pl)22:04 23-04-2004
Świetna robota. Muzyka miodzio, a utwór 3 to nieco inne wykonanie Saltarello Dead Can Dance. ZAJEFAJNE TO JEST :DDD

Malekith (lanjelin@mat.uni.torun.pl)23:32 23-04-2004
Hmm... bugi które dostrzegłem to:
- w czasie walki na ringu. Kiedy koleś pada na liny i chcę walnąć go w potylicę, zamiast opisu wyświetla się 1-... i coś tam :)
- na końcu kiedy miałem do wyboru rzucić tatuetkę w płomienie czy zatrzymać wybrałem to pierwsze. Ale gra zachowała się jakbym zatrzymał statuetkę :| Trzeba jeszcze paru poprawek. Ale ogółem gra jest świetna i wciągnęła mnie :) Szkoda tylko, że taka krótka.

Imię (E-mail)06:31 29-04-2004
Treść

Saga (E-mail)11:46 30-04-2004
gra jest super, bardzo mi sie spodobala, szkoda tylko ze taka krotka, oby tak dalej :)

najata (najata@poczta.onet.pl)10:02 07-05-2004
Ta sama sprawa, o której wspomniał Malekith - dochodzę do momentu zniszczenia statuetki i niezależnie, czy kliknę rzucenie jej w ogień, czy zachowanie sobie, przechodzę do sytuacji, w której jednak chowam ją do sakiewki :/. Sprawdzałam trzy razy, czy na pewno nie kliknęło mi się coś innego :). Zarówno 1, jak i 2 prowadzą do jednego zakończenia :/.

A poza tym gra fajna :).

Wircyn (E-mail)13:16 07-05-2004
Niema co komentować... poprostu gra jest wypas !!! chyba najlepsza paragrafówka jaką widziałem. Muzyka też znakomicie dobrana, mimo ze nie przeszedłem całej o fabule tez powiem ze jest interesująca. Podsumowując gra jest w6ysmienita i polecam ją gorąco wszytskim moim znajomym.

aitseb (akna@bk.ru)16:43 07-05-2004
sciagam. zobaczymy, co z tego bedzie :]

Yodri (yodri@interia.pl)19:05 07-05-2004
Musialem przez was odpalic gre (a stracilem przez nia tyle nerwow - podczas tworzenia - ze nie bylo to az tak mile jak w waszych przypadkach :-) ). No i nie wiem, o co wam chodzi - w tekscie po wybraniu opcji spalenia chyba jest wyraznie napisane, ze sie po prostu nie da tego zrobic ?;-) Ze nie wzruszaja jej plomienie? Heh:-).

najata (najata@poczta.onet.pl)19:20 07-05-2004
Grr... I znowu przeklikać całą grę, żeby dojść do końca i upewnić się, czy czegoś nie przeoczyłam... ale innego sposobu chyba nie ma... ok, sprawdziłam kolejne dwa razy każdą z opcji. Oto co jest napisane zarówno po wybraniu opcji spalenia, jak i schowania statuetki:
\"Statuetka niknie w sakiewce... Dziś zrozumiałeś swój prawdziwy charakter, poznałeś samego siebie. Twoi rodzice zdziwiliby się widząc twoje postępowanie. Ale każdy podąża ścieżką, którą sam sobie obiera...\"
Nie ma nic o tym, że nie da się jej zniszczyć, no przecież mówiłam, że tekst jest taki sam, nie?

najata (najata@poczta.onet.pl)20:21 07-05-2004
Hmm, a może w wersji \"dyskietkowej\" jest normalnie, w sensie dwie odpowiedzi? Nie wiem, ja ściągnęłam tą drugą, a tamtej nie mam już siły sprawdzać :(.

Yodri (yodri@interia.pl)22:58 07-05-2004
Heh, dobra, bez mek panskich - nie bylo tak dramatycznie :-0. Mozliwe, ze gdzies zapodziala sie jedna klatka - ja sprawdzalem w wersji, ktora w ogole nie trafila na strone - ale nie sadze, by od niej Dominandi cos zmienial. Tymbardziej dziwi mnie, ze kiedy odpalilem wersje ze strony wlasnie jednej klatki brakowalo :-|...

najata (najata@poczta.onet.pl)12:23 08-05-2004
:D Nie no, żadna \"męka Pańska\" ;), po prostu wczoraj rzeczywiście zmęczona byłam :). A dziś sprawdziłam jeszcze tę drugą - dokładnie to samo. Hmm... \"Poszukiwacze zaginionej klatki\" :D.

Ale, \"in general\" :) gra bardzo, bardzo fajna :), że się powtórzę ;).

grabarz (grabarz.maks@wp.pl)19:08 09-05-2004
Male a cieszy. I to bardzo.

Bardzo fajnie zrobiona giereczka(widać że się musieliście pomęczyć) jednak w tej wersji ściąganej były blędy. Rozumiem to, mogliście mieć dość testowania tego wszystkiego, ale postaranie się o bardziej ciekawe zakończenie nie byłoby złym pomysłem. To mnie rozczarowało. Skąd i po co ten najemnik mnie szuka to nie rozumiem.

Czekam na więcej. Możecie być dumni ze swojego dziela :).

Imię (E-mail)11:09 10-05-2004
Treść

swiety (swiety666666@wp.pl)14:03 10-05-2004
Treść

Grizz (misiek_z@wp.pl)15:20 11-05-2004
Super ale co z zapisywaniem stanu gry?? Czekam na 2 część :]

Yodri (yodri@interia.pl)17:57 13-05-2004
Jesli nie wiesz, skad i dlaczego cie szuka, to znaczy tylko, ze w grze wcieliles sie w postac prawdziwego ignoranta i nie sluchales lub nawet nie pytales o pewne podstawowe sprawy...

Yodri (yodri@interia.pl)17:58 13-05-2004
Zapisywania nie przewidzielismy, bo gra byla krotka po prostu. Druga czesc, kiedy a) dobierze sie inna para tworcow b) aktualni tworcy znajda pomiedzy soba zgode :-).

Marcin (E-mail)17:21 17-05-2004
Dlaczego taka krótka???????

Dom (E-mail)21:18 20-05-2004
Dziękujemy za miłe słowa, jakimi jest \'Dlaczego taka krótka???????\' = chcę więcej!!!!
A czemu nie dluższa? Bo jak sie ją pisze, to czas się dłuży tak, że wydaje się długa jak droga z Ziemi do Księżyca... A po całej tej pracy, którą tutaj w przeważającej części wykonał Yodri, okazuje się, że przygodę można przejśc kilkoma kliknięciami... Zawsze znajdą się ścieżki \'na skróty\' :-)

jesussan (jesussan@o2.pl)09:36 24-05-2004
eee... gra swietna, ale czegos nie zrozumialem, a mianowicie konca... nie zajarzylem dlaczego nie da sie jej zniszczyc, chyba ze to nei jest dobry koniec. przez cala gre podejmowalem sluszne decyzje (zgodnie z dobrym charakterem) a tu na koncu ze nieby jestm zly... dlaczego?

tak poza tym to gra swietna! zwlaszacza oprawa graficzna bo sama fabula troche za latwa, chyba, ze tak jak pisalem - ja jej naprawde nie przeszedlem dobrze. chce wiecej. ;-)

Yodri (yodri@interia.pl)21:46 24-05-2004
Widzisz, fabula wlasnie chyba okazala sie za trudna :-))), bo to na pewno nie jest wlasciwy koniec. Tzn. inaczej - kazdy koniec jest wlasciwy, na kazdym kroku w przygodzie sa rozne opcje i drogi - przygoda moze sie skonczyc po 20, po 40, po 100, albo po 200 kliknieciach, nie jest liniowa, wszystko zalezy od gracza, ale jesli nie zniszczyles statuetki to znaczy, ze nie wybrales najbardziej wymagajacej opcji - calosc jest troche dluzsza. A za oprawe to juz podziekowania w pelni naleza sie Dominandiemu.

Teclis (teclis@www.bydgoszcz.pl)22:45 25-05-2004
Ta gra jest super, tylko szkoda, że taka krótka. Mogłoby być trochę więcej tych przygód. Tylko, że jako iż wy jesteście tymi twórcami, chciałbym się dowiedzieć, jaki powód był z tych zielonych plam na ciele tych ludzi?

Bartek (karas105@op.pl)22:11 05-06-2004
Treść

Rafau (steelghost@gazeta.pl)11:27 22-06-2004
W Antidotum jeszcze nie grałem, ale wprowaedzenie jest, przyznam, bardzo optymistyczne:) zobaczymy:) fajnie, że znalażlem tą stronkę akurat na wakacje:P ave

Wywiur (wywiur@o2.pl)12:02 28-06-2004
śróba, najlepsza gra takiego typu jakąwidziałem, świtne wykonanie, fabuła też dobra, chociaż wykonanie i muzyka rozkładają na łopatki

Paweł (jeddy@op.pl)19:04 29-06-2004
Jestem fanem Warhammera

Paweł (jeddy@op.pl)19:04 29-06-2004
Jestem fanem Warhammera

Falconetti (falconetti15@o2.pl)09:01 06-07-2004
Treść

Rafał\'Lord de Seis\'Pastuszak (steelghost@gazeta.pl)20:29 09-07-2004
Gra jest świetna[pewnie już o tym tutaj pisałem, ale nie o to chodzi:)]
Jedno pytanie - SKĄD WZIĘLIŚCIE TAKĄ WSPANIAŁĄ MUZYKĘ?
Błagam niech mi ktoś odpisze bo już kilka lat tego szukam:P

Yodri (yodri@interia.pl)11:55 12-07-2004
Muzyke kombinował Dominandi - łatwo znaleźć taką na stronach z muzyką celtycką, ale z tego co wiem, on do niej doszedł wpisując w kazie czy innym tego typu tałatajstwie \"medieval\"... :-) Pozdrawiam

Bienio (E-mail)16:29 12-07-2004
Treść

Dudzio86 (dudzio86@o2.pl)23:19 12-07-2004
bardzo ciekawa gra. Podkład dźwiękowy jest rewelacyjny. Mam tylko nadzieję, że nie jest zastrzeżony i autorzy będą mogli go udostępnić graczom na przykłed w formacie mp3... :D

Dominandi (dominandi@wp.pl)21:04 13-07-2004
Nie powiedzialbym, aby te konkretne kawałki tak łatwo było w necie znaleźć. A nie każdy korzysta z Kazy. Jeżeli mimo wskazówek Yodriego komuś nie uda się odnaleźć wskazanych fragmentów - służe radą.

Dominandi (dominandi@wp.pl)23:03 13-07-2004
Nie powiedzialbym, aby te konkretne kawałki tak łatwo było w necie znaleźć. A nie każdy korzysta z Kazy. Jeżeli mimo wskazówek Yodriego komuś nie uda się odnaleźć wskazanych fragmentów - służe radą.

Stryjek (stryjek8@wp.pl)17:29 15-07-2004
Hej mam na imie Damian i chciałbym zostac członkiem KSS czy możecie mi przybliżyć czym się zajujme KSS i jak mogę zostaćjego członkiem bardzo bardzo proszę o jakies informacje pod mailem stryjek8@wp.pl albo gg3003444
z góry dzieki
z powazaniem dla całego KSS
>Stryjek

Malekith (lanjelin@mat.uni.torun.pl)23:43 15-07-2004
Wydaje mi się, że odpowiedź znajdziesz na stronie głównej KSS. Jak można nie zauważyć...

byebus (byebus@o2.pl)21:39 18-07-2004
Zayebyste!!!!
szkoda rze takie krutkie. Dajcie takich więcej!

Yodri (yodri@interia.pl)10:15 20-07-2004
Malekith!!! Podziwiam, w końcu ktoś zauważył, to co rada widzi od tak dawna :-). Że naprawde nietrudno znaleźć na stronie głównej odnośnik do jak się zapisać :-).

Łukasz (alien2020@wp.pl)10:24 04-08-2004
Jeśli autor wprowadził możliwość zagadania na kilka sposobów zwykłej dziewczyny w karczmie, czy też zamawianie potraw, grę w kości z krasnoludami, a nawet spotkanie z dziwką, to nie róbcie mu przykrości pisząc, że gra jest krótka. Nigdzie indziej tego nie uświadczycie.
Reszta recenzji tutaj:
www.lukaszsewastianik.webpark.pl/antidotum.html
W razie jakichkolwiek uwag pisać na maila.

Łukasz (alien2020@wp.pl)10:26 04-08-2004
Jeśli autor wprowadził możliwość zagadania na kilka sposobów zwykłej dziewczyny w karczmie, czy też zamawianie potraw, grę w kości z krasnoludami, a nawet spotkanie z dziwką, to nie róbcie mu przykrości pisząc, że gra jest krótka. Nigdzie indziej tego nie uświadczycie.
Reszta recenzji tutaj:
www.lukaszsewastianik.webpark.pl/antidotum.html
W razie jakichkolwiek uwag pisać na maila.

Tyhagara (EonXc08@poczta.onet.pl)15:20 15-08-2004
Ja mam prośbę do autorów. Mogli byście zamieścić artykuł o tym jak powstaje gra paragrafowa? Jestem ciekaw, sam też chciałbym spróbować napisać krótką przygodę, ale nie wiem jak się za to zabrać. Myślę że takich osób jak ja, może być więcej.

angren (angren@interia.pl)10:51 16-08-2004
naprawde fajna gra tytlko szkoda ze dosc krotka ale jak jest nudno to milo pograc

Yodri (yodri@interia.pl)11:58 29-08-2004
Tyhagaro, ale tobie zapewne chodzi o zmontowanie tego w takim wydaniu jak Antidotum - czyli flashowa prezentacja niejako? Bo nie sadze, by chodzilo o napisanie odpowiednich paragrafow i ustawienie ich w odpowiednich uwarunkowaniach, zeby nawzajem do siebie pasowaly i tworzyly linie przygody? Jesli tak, to pytasz nie o to jak stworzyc paragrafowke, a jak uzywac flasha:-). Dobrze rozumiem?

Tyhagara (EonXc08@poczta.onet.pl)14:25 30-08-2004
Yodri, dokładnie chodziło mi o to, jak napisać grę paragrafową. Inaczej podchodzisz do pisania opowiadania, inaczej jeśli chcesz napisać scenariusz na sesję, a inaczej kiedy tworzysz sagę. Podejrzewam, że pisanie gry paragrafowej, również ma swoje reguły. Gra musi spełniać pewne warunki, takie jak na przykład główny bohater, którym gramy i z którym się utożsamiamy, cel do którego zmierzamy itd. Jak buduje się taki \'scenariusz\'? Czy najpierw jest tworzony szkic całej przygody, czy rozrysowujecie go w postaci algorytmu? Ja nie wiem, dlatego pytam. Myślę, że można wypracować własny sposób tworzenia takiej gry. Jednak dobrze by było, otrzymać kilka rad od doświadczonych juz autorów. Żeby ustrzec się przed podstawowymi błędami i nie zniechęcić do dalszej pracy.

dominandi (dominandi@o2.pl)10:58 02-09-2004
ehm. :) rzecz w tym, ze gra powstala zupelnie spontanicznie. Postanowilismy zrobic cos takiego, Yodri napisal ogolny szkic lini fabuly, ja napisalem pierwsze fragmenty i dialogi, potem zajal sie tym yodri ciagnac fabule do konca... Wiem, o co ci chodzi. Masz racje, dobrym pomyslem byloby posiadanie jakiegos planu, schematu, algorytmu, czegokolwiek co usystematyzowaloby taka prace. Na przyklad jakies kwadraciki narysowane na kartce papieru, reprezentujace poszczegolne sciezki jakimi potoczyc sie moze gra. Cos, co pozwoliloby latwiej ogarnac calosc, szybko wprowadzac ewentualne poprawki... Niestety my czegos takiego nie stosowalismy. Opracowalem poporstu szablon, mowiacy jak ma wygladac kazda klatka, i pisalo sie kolejne i kolejne... :] Jak wpadniesz Tyhagara na jakis pomysl, jak usystematyzowac taka prace, to podziel sie tym pomyslem z nami :] A jezeli masz ochote napisac jakis ciekawy scenariusz, to moze nawet oprawimy go podobnie jak Antidotum :)?

dominandi (dominandi@o2.pl)10:58 02-09-2004
ehm. :) rzecz w tym, ze gra powstala zupelnie spontanicznie. Postanowilismy zrobic cos takiego, Yodri napisal ogolny szkic lini fabuly, ja napisalem pierwsze fragmenty i dialogi, potem zajal sie tym yodri ciagnac fabule do konca... Wiem, o co ci chodzi. Masz racje, dobrym pomyslem byloby posiadanie jakiegos planu, schematu, algorytmu, czegokolwiek co usystematyzowaloby taka prace. Na przyklad jakies kwadraciki narysowane na kartce papieru, reprezentujace poszczegolne sciezki jakimi potoczyc sie moze gra. Cos, co pozwoliloby latwiej ogarnac calosc, szybko wprowadzac ewentualne poprawki... Niestety my czegos takiego nie stosowalismy. Opracowalem poporstu szablon, mowiacy jak ma wygladac kazda klatka, i pisalo sie kolejne i kolejne... :] Jak wpadniesz Tyhagara na jakis pomysl, jak usystematyzowac taka prace, to podziel sie tym pomyslem z nami :] A jezeli masz ochote napisac jakis ciekawy scenariusz, to moze nawet oprawimy go podobnie jak Antidotum :)?

Tyhagara (EonXc08@poczta.onet.pl)18:42 03-09-2004
Ja wyobrażam sobie pisanie paragrafówki w następujący sposób. Najpierw trzema mieć pomysł, napisać szkic przygody, czyli ogólnie o co chodzi, co jest celem, co się wydarzy w poszczególnych częściach, fabuły. Następnie narysował bym algorytm graficzny i zaznaczył na nim najważniejsze, strategiczne punkty mojej przygody. Takie jak poszczególne etapy, części, punkty które bohater musi koniecznie zaliczyć, w przeciwnym wypadku dalej nie pójdzie. Miejsca gdzie może stracić życie, miejsca gdzie dowiaduje się istotnych informacji, które będą potrzebne dalej. No sporo tego jest, trzeba by to podzielić według hierarchii ważności. Które punkty są absolutnie wymagane by ukończyć przygodę, które są opcjonalne, a które po prostu urozmaicają rozgrywkę.
Następnie naniósł bym to wszystko na jakąś duża kartkę papieru, brystolu. Z tym, że naniósł bym tylko istotne sprawy, (zapisał je na tej kartce) dla reszty pozostawił bym puste kwadraciki, i oznaczył je np. Kolorem. Można to wszystko zrobić na ekranie komputera, coś w tym rodzaju. Tak sobie wyobrażam staranne przygotowanie się do stworzenia takiej gry.
W przypadku paragrafówek, wykonanie jest chyba równie ważne co sam scenariusz. No bo jeśli w czasie przygody trafisz na error, albo ślepy zaułek, to może zepsuć cała zabawę.
Pozdrawiam

Yodri (yodri@interia.pl)10:00 29-09-2004
Widzisz, a my oparliśmy się jedynie na szkicu napisanym w miarę szybko w txt. Może tworzymy tak genialnie szkice, że nic więcej nie potrzebowaliśmy ? :-))))))))))) W każdym razie to była przyjemność, a nie skoncentrowana praca - spontaniczne działanie, które dopiero gdzieś po przejściu 1/3 zaczęło nam ciążyć i troche żałowaliśmy pewnie, że czegoś nie usystematyzowaliśmy.

GAM3r (gam3r@poczta.fm)17:27 07-11-2004
Fajna muza ale sama gra po pewnym czasie sie nudzi.

Sirrush (gam3r@poczta.fm)14:15 13-01-2005
Ile w sumie jest zakończeń tej gry?? i czy da sięprzejść dalej niż za świątynie taala?? bo tma dochodze i czego bym nie wybrał zawsze koniec ??

Markus (markus-z@o2.pl)12:04 13-02-2005
Giera fajowa... naprawde podobała mi sie... w warhammerze troche siedze... ale głównie w battlu... pare sesj też prowadziłem. Myśle, iż w drógiej cześci tej gry (mam nadzieje że twórcy pokuszą się o kontynłacje :)) będzie troche więcej motywów walki i zostaną wprowadzone jakieś bestie... szczerze, to barkło mi zasadzki w drodze do drógiego miasta ;D... ale ogólnie super.

Imię (markus-z@o2.pl)08:46 10-03-2005
super muza

woody (E-mail)16:18 16-04-2005
super gierka 1 tylko wada za szybko sie konczy:( czekam na nstępne częsci

woody (E-mail)14:53 17-04-2005
zajebista ta muzyczka !!!!!!!!! ta 1 najlepsza super!

Ish (E-mail)12:22 12-05-2005
Chciałbym podziekować tym którzy zrobili tą gre dzięki wam spedziłem miłe chwile jeszcze raz dziękuje.

Michal (groszek316@wp.pl)21:46 29-05-2005
Groszek:)

raj (E-mail)16:11 03-06-2005
Treść

Imię (E-mail)19:19 11-10-2005
Treść

Snori (snori@dudziarz.art.pl)20:26 16-04-2006
Panowie!
Gratulacje!
Odwaliliście kawał porządnej roboty! Engine z muzką - doskonały. Fabuła - ciekawa i wielowątkowa. Narobiliście się nad tym jak nie wiem co. Jeśli ktoś twierdzi, że gra jest za krótka, niech sam usiądzie i zacznie pisać swoją grę paragrafową. Wiem, bo napisałem kiedyś grę "Grom" na 380 paragrafów, a teraz Wasze dzieło przekonało mnie do kontynuowania prac nad "Tkaczami Burz". Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pół godziny dobrej rozrywki, Snori



Enuncjacja królewska

Szary Smok powoli budzi się ze snu, aby na nowo poczuć woń nadchodzącej w swym Królestwie wiosny. Do broni, obywatele i cudzoziemcy! Niechaj młot i kilof pójdą w ruch, wznosząc mury przygasłej potęgi! Powracamy!

Viva La Resistance!!